Suomen Akatemia uhriutui - Mustamaalasi asiallisen kritiikin esittäjät "häiriköiksi"
Tänä vuonna on nostettu sosiaalisessa mediassa useampia Suomen Akatemian jättisummilla rahoitettuja "woketettuja" ja pseudotieteellisiä "tutkimuksia" esille kriittisellä silmällä.
Varsinkin nopeasti suomalaisten X-sosiaalisen median käyttäjien kesken faktantarkistajaksi profiloitunut diplomi-insinööri Mika Merano on ottanut hyvin asiallisesti, syventävästi ja kriittisesti kantaa Suomen Akatemian “alennustilaan”.1
Merano on poikinut siitä tuhansia häntä haukkuvia, mustamaalaavia ja kritiikin vesittäviä suomalaisia punavihreitä radikaaleja ideologeja kimppuunsa.
Kritiikki Suomen Akatemian jättisummilla rahoitettuja, usein pseudotieteellisiä ja hyvin paistavasti punevihreitä ideologisia “tutkimuksia” vastaan alkoi nimenomaan hyvin asiallisesti Meranon kynästä.
Hyvin perustelluissa, lähteistetyissä ja syventyvissä teksteissään Merano on paljastanut alkuvuodesta muun muassa ilmiselvien nykyaikaisten punavihreiden “woketettujen” tutkimusten epämääräisyyksiä - sekä kuinka niitä rahoitetaan käsittämättömillä summilla veronmaksajien rahoista.
- “Olen nostanut esille pääosin juuri sukupuolentutkimusta, missä Grievance studies affair todisti vertaisarvioinnin olevan epätieteellistä”, Merano kommentoi minulle Suomen Akatemian kriittisesti nostattamiaan tutkimuksia.
Lue myös: Qatar rahoitti vuosia pimeästi länsimaalaisia yliopistoja - vaikutti miten islaminuskosta puhutaan
“Suomen Akatemia tuomitsee virkamiehiin ja tutkijoihin kohdistuvan häirinnän”
Suomen Akatemian ilmiselvät punavihreät ideologit ja kritiikkiin perehtymättömät aktiivit julkaisivat tänään vastineen asiallisesti alkuvuodesta asti esitettyyn kritiikkiin.2
- “Täysi tuki tutkijoille ja häirinnän kohteeksi joutuneille kollegoille. Solvaaminen, pilkka ja vihapuhe eivät ole tieteellistä kritiikkiä. Pidetään tutkimuksen vapaudesta yhdessä kiinni.”, kirjoitti Vera Mikkilä, Suomen Akatemian tiedeasiantuntija tänään X-palvelussa.3
Nurinkurista asiassa on kuinka ketään ei ole solvattu, häiritty, eikä harjoitettu “vihapuhetta”, vaan pseudotieteitä arvostellut Meranon teksti on ollut esimerkillisen asiallista, syventävää ja vakuuttavaa. Merano on kaiken lisäksi jopa sensuroinut tutkijoiden nimet, pyytänyt asiallisuutta ja huomioinut mahdolliset häiriötapaukset, joita ei asiassa ole esiintynyt - vaan kommentoijat ovat ottaneet kritiikin huumorilla, ihmetelleet Suomen Akatemian pseudotieteellisyyttä, tehneet perinteiseen tapaan meemejä, ja nauraneet kuinka ihmeessä ilmiselviä ideologisia “tutkimuksia” voidaan rahoittaa veronmaksajien rahoilla - tuottamatta konkreettisesti mitään.
Suomen Akatemian vääristävä vastine asialliseen ja hyvin perusteltuun kritiikkiin todistaa vain yhä enemmän, että sitä pyörittävät radikalisoituneet punavihreät ideologit, eli niin sanotut “wokettuneet” - koska se vastaa asialliseen kritiikkiin valheellisella ad-hominemilla, argumenttivirheellä - mustamaalaten asiallisen kritiikin esittäjät, sen sijaan, että vastaisi siihen asiallisesti ja asiaankuuluvasti.
Aivan kuten punavihreillä radikaaleilla disinformaatiolla ruokituilla Suomen aktivisteilla, poliitikoilla ja kannattajilla on ilmeisesti tapana.
Ei koskaan puututa itse kritiikin sisältöön - vaan ruvetaan haukkumaan, mustamaalaamaan, uhriutumaan ja vääristämään asiallisen kritiikin esittäjien luonnetta, ettei sitä tarvitse kuunnella omista vääristävistä ja veronmaksajien rahoilla harjoitetuista pseudotieteellisistä toimista.
Lue myös: Turkin presidentin puhetta koskevat uutiset saivat huomautuksen X:n faktantarkistajilta
Arvostelua saaneet “woke-tutkimukset” sisälsivät muun muassa sellaisia titteleitä, kuten:
- Julkitehdyn ulosteen politiikka kaupunkikuvassa, taiteessa ja bioetiikassa
254465 euroa
- Afroeurooppalaisen liikkuvuuden poetiikka ranskankielisessä afrikkalaisessa kirjallisuudessa
438874 euroa
Diagnoosina arkistokuume: historioitsijat, arkistot ja muuttuva keskiluokkainen kulttuuri 1840-1914
438874 euroa
- Keho poliittisena sanastona - teot ja tapahtumat poliittisena ilmaisuna
254800 euroa
Sukupuolten ajallinen moniulotteisuus itäisen Afrikan historiassa: suullinen muistitieto, eletty ja peritty menneisyys sekä syvän menneisyyden jäljet kielessä
407832 euroa
- Tunteet, naisidentiteetit ja epänormatiivinen seksuaalisuus katolisen reformaation ajan Ranskassa
256000 euroa
- LGBTQI+- ja katutason byrokraatit: motiivien, väkivallan ja kollektiivisen edunvalvontamahdollisuuksien arviointi Itä-Afrikassa
574182 euroa
- Lumoutuminen nuorten teknologisoituneessa kaupunkitilassa: kohtaamisia, erontekoja ja politiikan mahdollisuuksia post-sosiaalisessa kaupungissa
499323 euroa
- Räppäävät naiset Suomessa. Hiphop-feminismin, sukupuolen, rodun ja valkoisuuden monimodaalinen rakentuminen
207072 euroa
- Sukupuoli renessanssin ja varhaismodernin ajan filosofiassa 496202 euroa Affektiivinen aktivismi: queer- ja transmaailmojen luomisen paikat
500000 euroa
- Kehollisten kohtaamisten politiikka turvapaikan hakemisessa
497044 euroa
- Queer-siirtolaisten vastaanottamisen ja kohtaamisen poliittinen maantiede
528106 euroa
- Myötätuntoisen kaupunkisuunnittelun rajat ja mahdollisuudet
259515 euroa
- Oma luokkahuone: naisoletetut pianonsoitonopettajat, intersektionaalisuus ja musiikkielämän sukupuolittuneet valtarakenteet Helsingissä ja Tallinnassa 1861–1924
231072 euroa
Medioitunut feminismi nyky-Venäjällä
479081 euroa
- Kehon ja äänen politiikan esityksiä Pohjoismaisten indiepop-naismuusikkojen musiikkivideoissa
212468 euroa
- Transitiopolkuja naisten osallisuuteen Nepalin muuttuvassa musiikkikulttuurissa (amplifyHer)
594794 euroa
- Työväenluokkaisen mieheyden hybridisoituminen tietoistuvassa koneteollisuustyössä
239808 euroa
Lue myös: Turkin presidentin puhetta koskevat uutiset saivat huomautuksen X:n faktantarkistajilta
👉Tilaa tästä 4,50€/kk kannatusjäsenyys Anterilla on asiaa - Uutiskirjeeseen!
👉Voit myös liittyä The Haaremi - Yhteisöön tästä!
The Haaremi on suomalainen liberaalien humanistien, uskontokriitikkojen ja sananvapauden kannattajien nettiyhteisö.
Missiomme on tehdä siitä vähemmän tabu, että taikauskoisista uskomuksista ja uskonnoista puhutaan kriittisesti, jopa pilkallisesti. Arvostamme uskonnonvapautta ja erityisesti vapautta uskonnoista. Arvomme perustuvat sekularismiin, itsehallintoon ja ihmisoikeuksiin.